Forstå din indre hulemand og styrk dit salg og dine investeringer

Jens Balle

Finansiel rådgiver, forfatter, podcastvært og foredragsholder

Hvem er Jens Balle
Jens Balle har i mere end 25 år arbejdet i den finansielle sektor, hvor han har rådgivet omkring investeringer og finansielle risici, ledelse, produktudvikling og kommunikation. Ved en tilfældighed faldt han over begrebet investorpsykologi for mere end 20 år siden, hvilket har ført til interessen for nudging, adfærdsdesign og adfærdsledelse.

Derudover har Jens Balle en bred erfaring med bestyrelsesarbejde, ledelse, kommunikation, strategisk udvikling. Sidst men ikke mindst så er Jens Balle også vært på podcasten ”Investering på hjernen”, hvor han giver dig indblik i hvilke strategier, der ligger bag facaden, når man bevæger sig ned i maskinrummet. Jens Balle kommer også omkring investorpsykologi. For hvordan påvirker psykologien den enkelte investor? Og hvordan tackler de udfordringen?

Jens Balle er også forfatter til bøgerne ”Hulemænd i habitter” og ”Når hulemænd investerer”.

Det får du ud af et foredrag med Jens Balle
Jens Balle giver dig værdifuld viden om, hvordan vi mennesker træffer irrationelle beslutninger. Du opnår ny indsigt i dig selv og de mennesker, som du omgås. Forhåbentlig får du også grint lidt. Når du ved, hvordan psykologien spiller dig et puds og ikke altid er din medspiller, vil du kunne styrke din dialog i hverdagen med kunder og medarbejdere – og efter lidt øvelse – vil det kunne konverteres direkte til øget medarbejdertilfredshed og øget indtjening.

Derfor skal du booke et foredrag med Jens Balle
Jens Balle bliver aldrig træt af at lære nyt. Denne passion for ny viden vil du uden tvivl kunne mærke i et foredrag om enten nudging, investorpsykologi, adfærdsdesign eller adfærdsledelse. Du vil opnå forståelse for din indre hulemand eller hulekvinde, som bliver krydret med masser af selvironi og historier fra det virkelige liv.

Du kan også booke Jens Balle til online foredrag og virtuelle arrangementer

Foredrag

Mød din indre hulemand

Hvorfor er det, at vi nogle gange spiser mere, end vi har lyst til? Køber noget, som vi ikke mangler? Eller opfører os underligt?

Mange af os begår de samme ”fejl” igen og igen. Vi er overbeviste om, at vi tænker os om, når vi skal træffe en beslutning. Men ofte træffes vores beslutninger på rygraden – fremfor at bruge hovedet. Det er alment kendt – og denne viden bliver brugt til at få fat i vores forbrug.

Derfor er det vigtigt, at du kender til mekanismerne – for kun gennem viden omkring din indre hulemand eller hulekvinde, kan du forsøge at klare dig uden om hverdagens mange fælder, når du skal træffe beslutninger.

Jens Balle vil i dette foredrag give dig indsigt i den nyeste forskning på området og give dig en værdifuld indsigt i dig som menneske og skabe et fundament for at styrke dine beslutninger i hverdagen.


Når hulemænd investerer

Vores hjerner er ikke nødvendigvis gearet til at investere. Vi begår ofte de samme fejl igen og igen – og det koster desværre penge for mange private investorer.

Jens Balle giver dig i dette foredrag værdifuld viden om, hvilke fejl vi typisk begår, når vi investere og du får værktøjer til, hvordan du kan skabe en konkret strategi, så du undgår at begå fejl i dine investeringer.

I foredraget får du indblik i de syv investeringssynder, hvor Jens Balle gennem teori og praktiske eksempler giver dig muligheden for at investere bedre og opnå et bedre afkast. For investering handler om meget mere end blot at forsøge at købe billigt og sælge dyrt.


Sælg mere med nudging og adfærdsdesign

Har du nogensinde tænkt over, hvor meget irrationel adfærd fylder i dine forbrugsvaner?

Den irrationelle adfærd kommer til udtryk, når slikposen der ikke stod på indkøbslisten alligevel havner i kurven i supermarkedet. Eller når du tjekker din smartphone – blot fordi alle andre omkring dig er aktive på deres. Eller når du donerer mere til Danmarksindsamlingen, når du donerer via mobilepay, end hvis du donerede med kontanter.

Med udgangspunkt i internationale forskeres resultater giver Jens Balle dig i dette foredrag indblik i adfærdsøkonomi, og hvordan din virksomhed kan styrke din forretning ved at gribe de muligheder, som adfærdsøkonomien giver.


Workshop

Sælg mere med adfærdsdesign

Forstå dine kunders beslutningsproces og øg din omsætning. Så kort kan det siges.

På denne workshop vil du lærer, hvordan dine kunder tænker og, hvordan du med forskellige konkrete metoder og værktøjer kan ændre dine kunders adfærd.

Adfærdsdesign og nudging tager udgangspunkt i antagelsen om, at langt de fleste beslutninger, som vi mennesker træffer, sker på baggrund af ubevidste processer. Processer der bl.a. påvirkes af formuleringen du anvender, formgivningen du bruger, og de systemer du bruger, når beslutninger skal træffes. Med den rette viden kan du ændre formuleringen, formgivningen eller systemerne, så de i højere grad opnår den ønskede adfærd.

Hvad enten du driver en online-forretning eller møder din kunde fysisk, vil du på denne workshop få konkrete tips og tricks, som du kan bruge i hverdagen. Du får tips, der kan øge salget både på jeres website og i den fysiske butik. Derudover vil du også lære om dine kunders måde at bearbejde information på og, hvordan du kan optimere din kommunikation på baggrund af den viden.


 

Referencer er på vej!