Asbjørn Jensen
Ekspert i Public Speaking, professionel formidler og storyteller
Hvem er Asbjørn Jensen
Asbjørn Jensen er uddannet cand.scient.pol. med speciale i filosofi fra Københavns Universitet. Han er ekspert i retorik og storytelling, hvilken han har mere end 25 års undervisningserfaring i. Han hjælper professionelle erhvervsfolk og politikere med at udvikle deres retoriske evner og sørger for, at deres budskab kommer engageret og effektivt ud over scenekanten.
Det får du ud af et foredrag med Asbjørn Jensen
Ved et foredrag eller en interaktiv workshop med Asbjørn Jensen, vil du opnå konkrete værktøjer og teknikker, som du kan tage i brug med det samme. Leveret på en levende og underholdende facon, som sikrer, at koncentration og engagement fra deltagerne er helt i top fra start til slut. I den interaktive workshop, vil du bruge de netop præsenterede redskaber, i en gruppe øvelse på scenen og får således en helt anderledes oplevelse af redskaberne, end hvis du bare får dem præsenteret, uden at tage dem i brug med det samme.
Derfor skal du booke et foredrag med Asbjørn Jensen
Asbjørn Jensen er kendt for sin fantastiske energi og positive personlighed, som i den grad skinner igennem, når han står på en scene. Deltagerne vil gå derfra med en god oplevelse, værdifulde indsigter, stof til eftertanke og brugbare teknikker til deres egen præsentationsteknik.
Du kan også booke Asbjørn Jensen til online foredrag og virtuelle arrangementer
Foredrag
Company Storytelling
Den seneste hjerneforskning viser, at hvis den information, som vi giver vores hjerne, bliver sat ind i en historiefortællende ramme, så vil hjernen altid huske, hvad der er blevet sagt.
Alle firmaer har en historie. Måske er historien i din virksomhed for dig en selvfølgelighed, men det er det nødvendigvis ikke for dine kunder eller medarbejdere. Får du fortalt den rigtige firmahistorie?
Kunne du godt tænke dig, at dine medarbejdere tager ejerskab i firmaet, dets historie og værdier? Og skal dine medarbejdere lære at fortælle og levere en så spændende fortælling, om jeres virksomhed og jeres værdier, at I tiltrækker flere kunder, skaber mere sammenhold internt og bliver et brand, der har stærke rødder?
Company storytelling bruges ikke bare til at berøre kunder og omverden – men også til at berøre virksomhedens medarbejdere.
Asbjørn Jensen tager altid udgangspunkt i selve virksomhedens historie og gør et stort forarbejde i research af virksomheden, inden han går på scenen med netop din ”company story”. Når historien bliver fortalt på en gribende og autentisk måde, skaber det engagement og ejerskab hos medarbejderne – og det er medarbejderne, som i hverdagen skal reflektere virksomhedens historie. Derfor er det vigtigt, at der er en klar sammenhæng.
Asbjørn Jensen giver dig i dette foredrag et indblik i, hvordan god Company storytelling er opbygget og, hvordan I kan styrke jeres storytelling med simple teknikker og konkrete værktøjer og derved få en væsentlig værdistigning af virksomheden.
Power Pitch
Dit pitch er den eneste ting, der enten kan få din virksomhed op at køre eller kaste din idé ned i de evige dybders udryddelse. Det betyder med andre ord: at dit pitch betyder alt.
En genial idé betyder intet, medmindre du kan levere den på få øjeblikke med en rå kraft. Jo mere kortfattet du kan være, jo mere effektivt bliver du. Det er vigtigt, at du, når du har skrevet indholdet af din præsentation, tager dig tid til at kortlægge, hvordan den skal leveres. Når du øver din præsentation, skal du prøve at kopiere den faktiske levering så tæt som muligt.
Pitching handler om at have karisma, tiltrækning og passion for at få andre mennesker til at blive begejstrede for det, du præsenterer. En god teknik til at øge dit energiniveau er at tilføje omkring 50 procent mere energi, end du føler dig tryg ved.
Vær forberedt på indsigelser. Forstå er, at indvendinger normalt ikke er mere end en mekanisme, som vi bruger til at blive fortrolige med, hvad andre foreslår os, før vi er enige i det. Når folk har en interesse i det, du siger, vil de helt sikkert have spørgsmål. Ved at formulere dygtige og overbevisende svar på disse svære spørgsmål, vil det hjælpe dig med at demonstrere den række af evner og egenskaber, som investorer ønsker at se.
Dette foredrag kan også udbygges til en workshop, hvor I arbejder meget mere i dybden med konkrete teknikker og får lov til at afprøve dem i praksis.