Helle Rosendahl
Stifter og CEO i Storytellingakademiet samt anerkendt debattør om storytelling og iværksætteri
Hvem er Helle Rosendahl
Helle Rosendahl er stifter af Storytelling Akademiet, der hjælper iværksættere og større organisationer med at skabe stærke fortællinger med afsæt i passion, der gør en forskel rent strategisk og på bundlinjen. Helle Rosendahl er en anerkendt debattør og klummeskribent, og hendes klummer om storytelling og iværksætteri har været bragt i blandt andet Finans.dk og Børsen.
Helle Rosendahl har en baggrund fra globale virksomheder som Mærsk og Microsoft, der arbejder målrettet med strategisk storytelling, og hun er blevet tildelt to priser i Mircosoft for storytelling, the Comms Cup EMEA Region samt The Global Communications Excellence Award i kategorien ‘Captivating the audience’.
Det får du ud af et foredrag med Helle Rosendahl
Helle Rosendahl giver dig med sine foredrag en værdifuld indsigt i, hvorfor storytelling er vigtigt og, hvad der gør det så unikt. Du får konkrete værktøjer til dit arbejde med storytelling. Så konkrete værktøjer, at det bliver så ligetil, at det kan stå på bagsiden af en æske tyggegummi.
Alle fortællinger er unikke. Uanset om vi taler om personer eller virksomheder. Helle Rosendahl ser det som et håndværk. Ligesom en skrædder har nogle teknikker og værktøjer, har hun nogle koncepter, som hun ved virker.
Derfor skal du booke et foredrag med Helle Rosendahl
Stærkere fortællinger gennem storytelling er med til at inspirere og gøre en kæmpe forskel. Både for medarbejdere, ift. strategien, og så kan det også tydeligt ses på bundlinjen. Ved at skabe en fælles fortælling skabes der fælles retning og identitet, som styrker virksomheden brand og kommunikation. Både internt og eksternt. Storytelling er fascinerende, fordi det påvirker vores hjerne og hjerte og kan gøre en konkret forskel for et andet menneske.
Du kan også booke Helle Rosendahl til online foredrag og virtuelle arrangementer
Foredrag
Styrk dit brand med storytelling
Storytelling handler om meget mere en blot at fortælle en historie. Det handler om at fortælle en historie på den rette måde, på den rette kanal i den rette kontekst. Storytelling kan dermed gøre dig i stand til at styrke dit brand – både personligt og som virksomhed.
Helle Rosendahl giver dig konkret inspirations til, hvordan du arbejder med storytelling, så det giver den effekt og resultat, som du efterspørger. Du vil bl.a. få indsigt i de neurologiske aspekter af storytelling – hvad sker der i hjernen, når vi fortæller historier og, hvorfor virker det så effektivt.
Helle Rosendahl giver dig konkrete eksempler fra virkelighedens verden, som er med til at skabe et stærkt fundament for dit arbejde med storytelling.
Storytelling er vigtigt, fordi det er med til at skabe en relation til andre mennesker – dine kunder. Det styrker virksomhedens brandværdi og differentiere jer fra konkurrenterne.