Forstå dine kunder - og skab de bedste kundeoplevelser

Johnny Jensen

Partner i Peopleteam & Serviceskolen, professionel underviser & foredragsholder 

Hvem er Johnny Jensen
Johnny Jensen har siden 2000 arbejdet indgående med kundeoplevelser i stillinger som bl.a. supportchef, kursusdirektør og talrige år som underviser og instruktør. Johnny Jensen har altid fokus på praktiske teknikker, som du kan tage i brug med det samme - uanset om du er leder eller medarbejder. 

Det får du ud af et foredrag med Johnny Jensen
Johnny Jensen har speciale i at levere praktiske redskaber og håndgribelige metoder, som du kan tage i brug straks, at du har lært dem. Johnny har mange års erfaring med kundeservice og kundefastholdelse, hvilket kommer tydeligt til udtryk i hans letforståelige teknikker til at skabe bedre kundeoplevelser. 

Derfor skal du booke et foredrag med Johnny Jensen
Med et foredrag af Johnny Jensen vil du møde en foredragsholder, som formår at formidle budskabet om god kundeservice på en interessant, tankevækkende og humoristisk måde. Ind i mellem vil du også møde en morsom og provokerende mavepuster, som giver dig indblik i din egen adfærd, som mange gange er styret af din indre autopilot - og ikke altid er hensigtsmæssigt, når du skal skabe optimale oplevelser for dine kunder. 

Du kan også booke Johnny Jensen til online foredrag og virtuelle arrangementer

Foredrag

Den gode serviceoplevelse

Kundens tidsalder er for længst ankommet. Hele kunderejsen igennem skal den gode kundeoplevelse være i fokus. Men hvordan kan du sørge for at skabe den bedst mulige serviceoplevelse i enhver kundekontakt? 

Johnny Jensen vil give dig indsigt i den gode serviceoplevelses DNA. Hvad er en service - set med kundens øjne? Hvad betyder Service Mindset? Og hvordan set det ud i praksis? Og sidst men ikke mindst vil Johnny Jensen give dig forståelse for, hvad det betyder, når du sætter kunden i centrum. 

Du vil i dette foredrag få konkrete og brugbare redskaber til, hvordan du kan omsætte jeres serviceholdning til konkret adfærd - som er med til at gøre en forskel for kunderne. 


Profiltyper – skab bedre service ved at håndtere folk forskelligt

Kender du dét, at det kan være svært at håndtere nogle typer af kunder - mens andre går nærmest som en leg? Det kan være svært at sætte ord på, hvad der lige gør forskellen. Det kan være "måden de siger det på", deres kropssprog, holdning eller noget helt fjerde. 

Når du arbejder med kundeservice er det dog vigtigt, at du altid møder kunden med et smil og giver dem en positiv kundeoplevelse. Uanset hvordan de end måtte møde dig. Derfor kan det være givtigt at kende til den bagvedliggende adfærd, så du bedre kan forstå kundens profil og intention. 

Johnny Jensen vil give dig et indblik i kundernes typiske profiltyper - og hvordan du skaber den bedste dialog og service til den enkelte profiltype. På den måde for du mulighed for at styrke din kommunikation og forstå andres kommunikation bedre i din hverdag. 


Kundeklager – sådan håndterer du dem korrekt

Hvis en kundeklage ikke bliver håndteret godt og professionelt, så kan du næsten være sikker på, at du har mistet en kunde. Hvis du derimod håndterer de utilfredse kunder godt, og viser forståelse for udfordringen, så viser undersøgelser, at de utilfredse kunder faktisk kan ende med at blive endnu mere tilfredse og loyale end, hvis de slet ikke havde haft brug for at klage.

Johnny Jensen vil i dette foredrag give dig indsigt i kommunikative teknikker, som du kan bruge i din hverdag, når du skal håndtere utilfredse kunder. 

Du vil få værktøjer til at identificere de forskellige grader af konflikter, hvordan du kan sige nej på en god måde samt få indsigt i, hvordan forskellige typer reagerer, når de er utilfredse. 

Denne viden vil give dig mulighed for at sætte din personlige grænse for dig selv og sætte dig i stand til at styre samtalen i tilspidsede situationer.


Workshops

Skræddersyet workshop

Johnny Jensen har mulighed for at tilbyde en workshop, som kan tilpasses jeres ønsker, behov og situation. Varigheden er typisk 3-4 timer, men kan tilpasses jeres ønsker. 

Emnet kan tage udgangspunkt i Johnnys foredrag, men har du ønsker til andre vinkler eller lign., så er du altid meget velkommen til at kontakte vores konsulenter på 22 80 60 56 og hør nærmere om mulighederne. Vi sidder klar til at hjælpe dig!

Michelle Dupont

BEC

"Johnny er yderst kompetent og dedikeret til sit arbejde. Hans viden er stor og ingen spørgsmål bliver slået hen"

Ditte Scheving

Kriminalforsorgen

"Johnny Jensen var en rigtig god underviser, og jeg vil til en hver tid anbefale ham til andre"

Jeff Michael Bergman Vestergaard

GN Store Nord

"Alt i alt var det en rigtig god oplevelse. Materialet er tungt, fyldt med begreber man skal kunne huske før noget giver mening, men instruktør Johnny formår at holde interessen og humøret oppe med en meget smitsom positiv attitude."

Pernille Berg

Københavns Universitet

"Jeg var meget begejstret for kurset. Både det faglige indhold, og måden Johnny formidlede indholdet på var rigtigt godt. Jeg vil helt sikkert kontakte Johnny Jensen næste gang, at vi skal afholde et kursus i vores Servicedesk"