Torben Wiese
Foredragsholder, workshopkonsulent, forfatter samt ledelses- og forandringsrådgiver.
Hvem er Torben Wiese
Torben Wiese er blandt Danmarks mest benyttede foredragsholdere og har flere gange været kåret, som en af Danmarks allerbedste. Han har motiveret og inspireret over 300.000 ledere og medarbejdere gennem sine foredrag, kurser og uddannelser. Derudover har han skrevet flere bøger, som også er at finde på bestseller-listen. Han står bag Vanebryderuddannelsen® og konferencen ”Vanebryderdagen”, hvor han hvert år uddeler Vanebryderprisen® til en person eller organisation, som har opnået ekstraordinære mål ved at bryde vaner.
Det får du ud af et foredrag med Torben Wiese
Torben Wiese er kendt for at være særdeles dygtig til at inddrage publikum og formår at tryllebinde deltagerne hele vejen igennem foredraget. Det faglige niveau er højt. Humoren er i højsædet, og der er en rød tråd, som får alle til at føle, at de får noget med hjem. Alt dette er du sikret med Torben Wiese som foredragsholder.
Derfor skal du booke et foredrag med Torben Wiese
Med Torben Wiese som foredragsholder er du sikret en energisk personlighed, som spreder glæde, motivation og lysten til at bryde vaner og prøve nyt. Torben Wiese skræddersyr foredraget til det enkelte arrangement i tæt dialog med kunden.
Foredrag
Samarbejdsglæde, feedback og nul stress
Arbejdsglæde, samarbejde, nærvær, kreativitet og effektivitet. Det er alle emner, som står højt på vores ønskelister. Men på den anden side står forandringer, vaner og risikoen for travlhed, der resulterer i stress og truer med at spolere det hele. At finde en balance kan føles nærmest umuligt.
Med udgangspunkt i sine to bestsellerbøger ”Bøj fisken, mens den er frisk” og ”Bryd vanen og nå dine mål” udnævner Torben Wiese alle til "forandringschefer" og uddyber med smittende humor på involverende og energisk vis, hvorfor vi hver især ikke bare skal være klar til forandringer - men også skabe forandringerne selv.
I foredraget vil Torben Wiese bl.a. lærer dig, hvorfor hjernen elsker vaner. Hvilke typer vaner findes der? Og hvordan bøjer man egentligt fisken, mens den er frisk? Og hvordan "står man af hesten, hvis den er død"?
Torben sørger for, at der er masser af positiv involvering af deltagerne, og øvelse, hvor du griner allerede fra første sekund.
Bryd vanen og nå dine mål
I dette foredrag til Torben Wiese give indsigt i, hvordan forandring øver indflydelse på vores muligheder. For hvad er en vane? Og hvorfor er det lige, at hjernen er så begejstret for dem?
Torben Wiese viser dig også vejen til, hvordan du kan opnå større mål og resultater - blot ved at fokusere på dine vaner. For hvor ligger forskellen i at være forandringsparat, forandringsvillig og forandringsskabende?
Torben Wiese formidler på levende og humoristisk vis, så alle kan være med. Du får nyttig og lærerig viden om vaner og vigheden af at tænke nyt, som du kan bruge i din hverdag - allerede fra i morgen.
Bøj fisken, mens den er frisk
Når stammen i Tanzania er ude at fiske, så bøjer de fisken lige efter, at den er fanget, så halen danner en krog. På den måde kan fisken transporteres hængende på et spyd. Men venter man, så knækker fisken.
Foredraget giver dig en indsigt i , hvilke krav der i dag stilles for at leve, overleve og ikke mindst - vinde i en stigende konkurrence med stadig mere kræsne kunder og borgere.
Torben Wiese vil møde dig til foredraget med masser af energi, som giver dig masser af motivation, glæde, følelsen af sammenhold - og alle vil forstå, hvad "bøj fisken" står for lige netop i jeres organisation eller virksomhed - og hvordan den fælles tankegang vil bringe jer til nye højder.
Trivsel, arbejdsglæde og vaner
Glade medarbejdere betyder ALT for både indsatsen og resultatet. Men arbejdsglæden og medarbejdernes trivsel er faktisk også det største konkurrenceparameter. For de glade medarbejdere har langt mere selvtillid. De får flere gode idéer. De har ikke så mange sygedage, og de bidrager med glæde en stor indsats på arbejdspladsen. Alt dette er noget, som i den grad kan mærkes på bundlinjen.
Gør dig klar på at møde en af Danmarks bedste foredragsholdere, som med masser af energi og gode grin, vil give dig nogle helt konkrete eksempler, værktøjer og idéer til, hvordan du kan skabe daglig arbejdsglæde for både dig og dine kollegaer.
Giv værdierne et vanetjek
Langt størstedelen af moderne arbejdspladser har et veldefineret værdisæt. Men det er ikke nok, at de hænger i en fin ramme på væggen. De skal også være implementeret i hverdagen for at have den ønskede effekt. Derfor er det vigtigt, at vores vaner inddrager værdierne og giver dem liv.
Torben Wiese sætter i dette foredrag fokus på, hvilke vaner, der præger jer i dag - og hvilke I ønsker at have fremover. For hvorfor er værdier også vigtige set fra et konkurrenceperspektiv? Og hvordan kan de rigtige værdier være med til at øge produktiviteten og reducere sygefraværet?
Når I har oplevet dette foredrag med Torben Wiese vil I være langt bedre til at skille jer ud af mængden med jeres værdier i første række. I vil kunne tiltrække de bedste medarbejdere. Kunderne vil få større lyst til at handle med jer. Og sidst men ikke mindst så vil værdierne og de gode vaner være med til at bibringe større arbejdsglæde og samarbejde på arbejdspladsen.
Disruption, forandringer og vaner
Successen bag disruption og forstyrrelser ligger gemt i 7 hemmeligheder. De afgør om I får succes og dermed undgår den paranoide organisation.
Disruption betyder "forstyrrelse". Der har igennem længere tid været særligt fokus på de digitale "forstyrrelser". Men en disruption kan også være at smile til kunderne (igen), at droppe den automatiske telefonsluse eller gribe en kollega i at gøre noget helt rigtigt.
Uanset hvor man er i organisationen, så er forandringer en af tidens største udfordringer. Men hvordan bliver vi forandringsparate og måske endda også forandringsskabende? Hvordan kan vi holde et tempo kørende, hvor vi ikke bliver langsomme, fordi vi dvæler ved det velkendte og trygge?
Med masser af inspiration og energi giver Torben vise en masse motivation, når han giver sine bud på, hvordan du bryder vanerne - og hvordan du kan være med til at give virksomheden et skub frem i den rigtige retning. Og så lover han også, at indvie dig i hemmelighederne og afsløre deres potentiale.
Kendskab giver venskab
Hvem har ansvaret for arbejdsglæden på din arbejdsplads? Og ved du, om du er glædes-yder eller glædes-nyder? I den perfekte verden er vi lidt af begge dele, men i hverdagens hamsterhjul, hvor kollegerne også har travlt kan det være svært at huske at fejre.
I foredraget sætter vi sammen fokus på gode samarbejdsvaner. Hvordan opfatter du andre - og vi sætter fokus på, hvordan de måske opfatter dig. Torben Wiese lover, at du gør gladere fra foredraget end, da I ankom - og med en fælles erklæring om, at alle griber hinanden i at gøre noget rigtigt.
Jeg vil gerne tale med din chef, tak
Hvem skal kunden vælge, når produkt og pris er den samme? Hvad er så den afgørende faktor? I kampen om kunderne vil det være den gode, ensartede og tilstrækkelige service, som gør udfaldet - og sørger for, at I kommer ud af kampen sejrsrig.
Men hvad er service - og hvad betyder god service? Og hvordan bevarer man overblikket og sørge for også at levere en god service selv efter en lang og hård dag med masser af møder og opkald.
Hvis vi ikke holder fokus, så er der risiko for, at vi begynder at ekspedere kunderne i stedet for at betjene dem. Torben Wiese giver brugbar viden om, hvad gode vaner kan gøre for god service - og få at vide, hvilke vaner, der er dårlig service - netop hos jer. Sammen opnår I en fælles holdning, får nye værktøjer i værktøjskassen og ikke mindst de rette vaner til at tiltrække og fastholde kunderne - uden at det kommer til at koste jer ekstra.
Service er altafgørende for, hvor kunderne vælger at handle. Torben Wiese viser vejen til at få nye kunder og bevare de gamle med gode fælles servicevaner.
Robusthed, vaner og forandringer
Er du robust? Det spørgsmål er du sikkert allerede blevet stillet. Hvis ikke, så kan du godt forberede dig på at møde det. Arbejdspladser efterspørger i stigende grad mentalt robuste medarbejdere, fordi de kan klare mere - både individuelt og kollektivt. Men hvad er robusthed? Hvordan bliver vi det? Og hvad kan ledelsen gøre for at hjælpe til?
Det er nemt at føle sig robust, om omgivelserne er kendte og intet forandres. Men i den moderne verden, hvor alt forandres konstant - så stiller det helt nye og store krav til vores robusthed. Robustheden hjælper os til at mindske stress, bedre håndtere forandringer og være mere produktive.
Torben Wiese kommer i dette foredrag med den gode nyhed, at alle, som ønsker det, har muligheden for at blive mere robuste. Ledere og arbejdspladser, der har robusthed som mål og ønske, kan opstille rammer og indarbejde vaner, som både individuelt og kollektivt gør den enkelte medarbejder, teamet og hele organisationen mere robust.
Vaner, stress og arbejdsglæde
Næsten hver dag er omkring 35.000 danskere sygemeldt med stress. WHO mener, at stress er en af de væsentligste kilder til sygdom - og er en stadig voksende folkesygdom. Som med så mange andre sygdomme, så gælder det også for stress, at forebyggelse er den bedste kur.
Med dette foredrag tager du det første skridt i den rigtige retning for at kunne forebygge og håndterer stress på arbejdspladsen.
Gennem foredraget lærer du hvordan, at du kan være mere nærværende - også selvom du har travlt. Når du formår at være til stede i nuet, så opstår der en sammenhæng mellem dine tanker og følelser. Når du er tilstede i nuet, er du mere effektiv, mindre stresset og har generelt en større arbejdsglæde.
Moderator, ordstyrer og konferencier
Mangler I en energisk og rutineret ordstyrer, moderator eller konferencier til jeres næste event? Så er Torben Wiese et oplagt bud.
Før mødet/konferencen taler Torben Wiese med ledelsen og de mødeansvarlige og sætter sig ind i deres mål, ønsker og krav, han tager en grundig snak med de enkelte talere og forstår deres indlæg inden mødet, så han kan præsentere dem engageret, korrekt og motiverende ved en debat eller lignende.
Undervejs får Torben Wiese jeres gæster til, at smile og grine med det samme, så de slapper af og er åbne over for resten af programmet. Torben Wiese sørger kort sagt for god energi dagen igennem – også efter frokost.
Torben Wiese er skarp til at holde tidsplaner og holder løbende kontakt med ledelsen undervejs.
Torben Wiese kan som ordstyrer, moderator og konferencier holde indlæg og løfte stemningen, binde dagens indlæg sammen, opsummere og sende folk afsted med en lyst, motivation, energi og forståelse for at hjem og eksekvere.
Workshops
Workshops – vi går mere i dybden
Torbens workshops tager udgangspunkt i alle hans foredrag. I en workshop har han muligheden for at gå endnu mere i dybden med de aktuelle emner, som netop jeres virksomhed/organisation har lyst til og behov for at arbejde med. En workshop er typisk på 3-4 timer, men kan i øvrigt tilpasse netop jeres behov. ønsker og situation.
Få en workshop der er helt tilpasset jeres arbejdsplads og møde.
Kontakt os og hør nærmere om, hvordan I kan få en skræddersyet workshop, som passer perfekt til netop jeres virksomhed.
Du kan læse mere om Torbens virksomhedskurser her
Video
Har du brug for hjælp, kan du kontakte én af vores konsulenter her→
Hvis din hest er død så stå af
Bryd vanen og nå dine mål
Bøj fisken mens den er frisk
Send en uforpligtende forespørgsel på Torben Wiese
- Du får svar inden for kort tid
Emner med Torben
- Adfærd
- Arbejdsglæde
- Arbejdskultur
- Arbejdsmiljø
- Branding
- Coaching
- Effektivitet
- Facilitering
- Forandring
- Forandringsledelse
- Forretningsudvikling
- Hjernen
- Humor
- Kick-off
- Kommunikation
- Konferencier
- Konflikthåndtering
- Kropssprog
- Kultur
- Ledelse og Lederudvikling
- Mødekultur
- Moderator
- Motivation
- Networking
- Organisation
- Overskud
- Peptalk
- Personlig gennemslagskraft
- Personlig udvikling
- Præsentationsteknik
- Salg
- Strategi
- Stress
- Teambuilding
- Trivsel
- Værdier
- Work-life balance