SpeakersLounge

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Ring for professionel rådgivning Tlf. 53 80 90 04

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Scandinaviens vanebryder #1

TORBEN WIESE

Foredragsholder, workshopkonsulent, forfatter og ledelsesrådgiver.

Torben Wiese er kendt fra bl.a. DR, TV2, TV3, P1, P4, Radio 24/7. Han er én af landets mest benyttede undervisere og foredragsholdere i hele landet. Gennem hans undervisning, foredrag og workshops har Torben motiveret og udviklet mere end 200.000 ledere og medarbejdere og hjulpet nogle af Danmark og Europas største virksomheder med at nå endnu højere mål.

Torben Wiese er også forfatter til bestsellerbøgerne ”Bryd vanen og nå dine mål” samt ”Bøj fisken mens den er frisk”. Derudover står han bag ledelsesværktøjet Workshops®. 

Han står også bag Vanebryderuddannelsen® og konferencen ”Vanebryderdagen”. Her uddeler han hvert år Vanebryderprisen®

Torben er kendt for sin direkte, humørfyldte og energiske form, der får alle med. Velkommen til et inspirerende, motiverende, lærerigt og provokerende indlæg.

Udtalelse

"Genial"

Det var en fornøjelse at have dig om bord. Publikum var tilsyneladende ligeså begejstrede som mig. Du har fået en score på 4,4 ud af 5 mulige – med kommentarer som: ”Genial” og ”Super godt foredrag”.

______

Tabitha Hjort, ØD, DR

 

Send en ufopligtende forespørgsel på Torben Wiese her→

Foredrag

Samarbejdsglæde, feedback og nul stress

Alle ønsker arbejdsglæde, godt samarbejde, nærvær, iderigdom og effektivitet. Men over for dette står de mange forandringer, vanerne og risikoen for travlhed der bliver til stress og det kan synes som en umulig cocktail at blande.

Nogle frygter da også at et foredrag om disse vigtige emner ender med at medarbejderne pludseligt alle føler sig mere stressede og frustrerede end før og nu synes det hele er arbejdspladsens ansvar og det var egentligt det stik modsatte HR og ledelsen i øvrigt ønskede sig.

Med Torben Wiese er det stik modsat. Med udgangspunkt i hans to bestsellerbøger ”Bøj fisken mens den er frisk” og ”Bryd vanen og nå dine mål” udnævner han alle til Chef for forandringer og uddyber på humoristisk, involverende og energisk vis hvorfor vi hver især ikke kun skal være forandringsparate men også forandringsskabende.

Foredraget skræddersyes så det passer til netop jeres møde og situation og I lærer bl.a.:

• Hvorfor elsker hjernen vaner
• Hvilke typer af vaner findes der
• Hvordan bøjer man fisken mens den er frisk
• Hvilke 3 typer af kolleger har du og hvordan får du og I større samarbejdsglæde
• Kan man være stresset når man er tilstede i nu’et
• Hvordan udvide nu’et og samtidigt blive mere effektiv
• Hvordan griber man en kollega – og chefen – i at gøre noget rigtigt
• Hvordan kommunikere man, så andre lytter bedre
• Hvordan ”stå af hesten, hvis den er død” (Indiansk udtryk)

Der er masser af positiv involvering og øvelser og der grines allerede fra de første sekunder af.

Desuden kan Torben supplere med mere dybdegående øvelser og værktøjer som I selv bruger senere på dagen eller til når I kommer hjem.

Foredraget gennemføres også som workshop.

Vil I høre hvad Torben Wiese kan tilbyde netop jer og jeres møde er I meget velkomne til at tage en personlig samtale med ham.


 

Bryd vanen og nå dine mål

Få svar på, hvordan forandring øver indflydelse på jeres muligheder, hvad en vane er, og hvorfor hjernen elsker vaner. Hør også, hvordan I kan nå større mål ved at fokusere på vaner. Hvad er forskellen på at være forandringsparat, forandringsvillig og forandringsskabende? Vaner og vigtigheden i at tænke nyt sættes i dette foredrag af Torben Wiese på dagsordenen på en måde, så alle er med.


Bøj fisken, mens den er frisk

Udtrykket er fra Tanzania og er navnet på Torben Wieses nye bog. Når stammen er ude at fiske, bøjer de fisken med det samme, så halen danner en krog og fisken kan transporteres hængende på et spyd – venter man, så knækker fisken. I foredraget får I en fælles oplevelse af, hvad der kræves i dag for at leve, overleve og ikke mindst vinde, i stigende konkurrence med stadigt mere kræsne kunder og borgere.

Alle går fra mødet med motivation, glæde, følelsen af sammenhold – og en forståelse for hvad “bøj fisken” står for i netop jeres firma, og hvordan den fælles tankegang vil føre jer videre til næste niveau.


Trivsel, arbejdsglæde og vaner

Glade medarbejdere er altafgørende – for både indsatsen og resultatet. Arbejdsglæden og medarbejderens trivsel er faktisk jeres største konkurrenceparameter. Glade medarbejdere har mere selvtillid, får flere gode ideer, har færre sygedage og lægger med glæde en stor indsats på arbejdspladsen. Det er noget der mærkes på bundlinjen. Torben Weise vil bruge jeres egne værdier, imagemålsætning og aktuelle situation til at give jer den ønskede effekt af foredraget.

Med høj energi og mange gode grin giver en af Danmarks bedste foredragsholdere jer konkrete eksempler, værktøjer og ideer hvordan I gratis kan skabe daglig arbejdsglæde fra i dag af.


Giv værdierne et vanetjek

På de fleste moderne arbejdspladser har man i dag et sæt veldefinerede værdier. Det er imidlertid ikke nok at have værdier, hvis de ikke er implementeret i hverdagen. Derfor er det vigtigt med vaner der dagligt inddrager værdierne og så at sige får dem til at leve.

I dette foredrag sætter Torben Wiese fokus på hvilke vaner I har i dag og hvilke vaner ønsker I at have fremover, hvorfor værdier er vigtige for jer set fra et konkurrenceperspektiv, hvordan de rigtige værdier øger produktiviteten og reducere sygefraværet, og hvorfor det er vigtigt at andre forstår jeres værdier. I vil efter foredraget være bedre til at skille jer ud i mængden med jeres værdier, tiltrække de bedste nye medarbejdere, give jeres kunder lyst til at handle med jer, opnå større arbejdsglæde og samarbejde og gøre værdier til gode vaner.


Disruption, forandringer og vaner

7 hemmeligheder afgør om I får succes med disruption og forstyrrelser og undgår den paranoide organisation. Konsulenternes nuværende modeord som mange hader og få forstår. Disruption betyder “forstyrrelse” og i øjeblikket er der meget fokus på den elektroniske forstyrrelse. Men disruption hos jeg kan lige så godt være at smile til kunderne (igen), droppe den automatiske telefonsluse og at gribe en kollega i at gøre noget rigtigt.

Forandring er en af tidens største udfordringer – for virksomheder, teams, ledere og medarbejdere.Hvordan bliver vi forandringsparate og endda forandringsskabende? Hvordan holder vi tempo og ikke bliver langsomme, fordi vi hviler for meget i de kendte og trygge vaner?

Torben Wiese underholder med energi, inspiration og motivation, når han giver sine bud på, hvordan man bryder vanerne og give sin virksomhed et skub frem. Han afslører også de 7 hemmeligheder til at lykkedes med disruption og dermed undgå den paranoide organisation.


Kendskab giver venskab

Hvem giver du ansvaret for din arbejdsglæde? Og er du en glædes-yder – eller en glædes-nyder? Ideelt set er vi begge ting med i en travl hverdag med kolleger der også er travle kan det være svært at huske at fejre. Desuden er alle kolleger ikke altid “foretrukne” og dette påvirker også både motivation, energi, lyst og mod.

I foredraget sætter vi fokus på samabejdsvaner, på hvordan du opfatter andre – og på hvordan de måske opfatter dig. I går gladere fra foredraget end da I kom og med en fælles erklæring på at alle vil gribe hinanden i at gøre noget rigtigt.


Jeg vil gerne tale med din chef, tak

Når alle kan levere det samme produkt og til samme priser hvem skal kunden så vælge? Den gode, ensartede og tilstrækkelige service er altafgørende for om netop I vinder kampen om kunderne. Men hvad er service og hvad er god service? – og hvordan yde god service selv sidst på dagen efter en l a n g dag med masser af opkald og møder?

Er vi ikke fokuserede kommer er der risiko for at vi ekspeder kunderne i stedet for at betjene dem og dette mærker kunden med det samme. Hvilke vaner giver god service og hvilke vaner er dårlig service – hos netop jer? I opnår en fælles holdning, nye værktøjer og de rette vaner til at tiltrække og bevare kunderne – og uden at det koster ekstra. Service er afgørende for hvor kunderne handler. Få nye kunder og bevar de gamle med fælles gode servicevaner.


Robusthed, vaner og forandringer

Robuste ledere og medarbejdere er eftertragtede på arbejdsmarkedet, fordi de kan klare mere. Desværre hænger de ikke på træerne, men alle der ønsker det, kan blive mere robuste. Er du robust? Det spørgsmål kan du godt forberede dig på at tage stilling til. Arbejdspladser ønsker nemlig i stigende grad mentalt robuste medarbejdere, der kan klare mere – både individuelt og kollektivt. Samtidig vil medarbejdere også gerne være et sted, der hjælper dem til at være robuste og klare både livet og jobbet godt.Hvad er robusthed, hvordan bliver vi det selv og hvad kan ledelsen gøre?

Det er nemt at føle sig robust, når alt er kendt og intet forandres, men i dag forandres alt konstant, og så skal vi pludselig være robuste i det ukendte. Ledere og medarbejdere, som er robuste er eftertragtede, fordi de har færre sygedage, går sjældent ned med stress, håndterer forandringer bedre og er mere produktive. Desværre hænger robuste mennesker ikke på træerne, og i både offentlige og i private organisationer ser vi flere og flere tegn på øget stress, manglende motivation og mindre forståelse for at den ene forandring følger den anden. Den gode nyhed er, at alle der ønsker det, kan blive mere robuste, og at ledere og arbejdspladser, der har robusthed som mål og ønske, kan opstille rammer og indarbejde vaner, der både individuelt og kollektivt gør den enkelte medarbejder, teamet og hele organisationen mere robust og herigennem medvirker til at målene nås.


Vaner, stress og arbejdsglæde

Næsten hver dag er 35.000 danskere sygemeldt med stress. Ifølge WHO bliver stress en af de væsentligste kilder til sygdom i 2020 og er en stadig voksende folkesygdom. Det er triste tal. Men meget kan gøres. Som med mange andre sygdomme er forebyggelse den bedste kur. Når I har været til dette foredrag har I sammen taget et vigtigt skridt i retningen af at kunne forebygge og behandle stress på jeres arbejdsplads.

Gennem foredraget lærer I hvordan I kan være nærværende, selvom I har travlt. For når I formår at være tilstede i nuet, opstår der en sammenhæng mellem jeres tanker og følelser. Når I er tilstede i nuet er I mere effektive, mindre stressede og har en større arbejdsglæde. Det lyder måske svært. Men det er det ikke med Torben Wiese ved hånden.


Moderator, ordstyrer og konferencier

Mangler I en energisk og rutineret ordstyrer, moderator eller konferencier til jeres næste event? Så er Torben Wiese et oplagt bud.
Før mødet/konferencen taler Torben Wiese med ledelsen og de mødeansvarlige og sætter sig ind i deres mål, ønsker og krav, han tager en grundig snak med de enkelte talere og forstår deres indlæg inden mødet, så han kan præsentere dem engageret, korrekt og motiverende ved en debat eller lignende.

Undervejs får Torben Wiese jeres gæster til, at smile og grine med det samme, så de slapper af og er åbne over for resten af programmet. Torben Wiese sørger kort sagt for god energi dagen igennem – også efter frokost.

Torben Wiese er skarp til at holde tidsplaner og holder løbende kontakt med ledelsen undervejs.

Torben Wiese kan som ordstyrer, moderator og konferencier holde indlæg og løfte stemningen, binde dagens indlæg sammen, opsummere og sende folk afsted med en lyst, motivation, energi og forståelse for at hjem og eksekvere.


Torben Wieses foredrag altid 100% tilpasset netop jeres arrangement, situation og ønsker. Hans indlæg vil altid imødekomme jeres behov.

Søg flere foredragsholdere her→

Workshops

Workshops – vi går mere i dybden

Torbens workshops tager udgangspunkt i alle hans foredrag, og her har han muligheden for at gå endnu mere i dybden med de aktuelle emner som netop jeres virksomhed/organisation har lyst til og behov for at arbejde med. En workshop er typisk på 3-4 timer, men kan i øvrigt tilpasse netop jeres behov og muligheder.

 

Få en workshop der er helt tilpasset jeres arbejdsplads og møde.

Send os en uforpligtende foresprøgelse, og hør mere om hvordan i kan få en skræddersyet workshop, som passer perfekt til netop jeres virksomhed.

 

Send en uforpligtende forespørgsel på foredrag med Torben Wiese her →

Video

Har du brug for hjælp, kan du kontakte én af vores konsulenter her→

Hvis din hest er død så stå af


Bryd vanen og nå dine mål

Bøj fisken mens den er frisk

Referencer

Nedenfor er et lille udpluk af de udtalelser og feedback Torben Wiese har fået fra kunder. Hvis du har spørgsmål eller ønsker uddybning af specifikke emner, er du velkommen til at kontakte os her.

Har du spørgsmål til Torbens foredrag, kan du kontakte én af vores konsulenter her →


Spot on and highly recommend

On our international sales conference the theme was growth, passion and customer satisfaction. Torben’s speech was spot on and the feedback was extremely positive. I say Torben is able to provoke, make us see things from another angle, and he creates a lot of energy and good entertainment. Highly recommend him.

 Søren Schoubye, Head of Sales Northern Europe, Danfoss

KALUNDBORG KOMMUNE

Torben er i verdensklasse!

Et topunderholdende indlæg fra en begavet mand - der blev grinet igennem ved alle bordene, samtidig med, at vi hver især fik noget med hjem at tænke over. Så; hvis du vil have en oplægsholder der både taler til lattermusklerne og til hjernen, så er Torben verdensklasse!

 Jens Folman, arbejdsmarkedschef, Kalundborg Kommune

Torben Wiese ramte helt i plet

Torben var både underholdende og meget spændende i sin måde at levere foredraget om at leve i nuet på. Han remte helt i plet og fik inspireret til en masse god dialog bagefter. Ikke alene var Torben meget motiverende, han fik også hele salen til at grine. En kæmpe tak!

 Anita V. Joyce, PA til Lars Bech Sørensen, CIO og Sofie Irgens, chef for VELUX IT

Det var et meget vellykket indslag

Tak for en rigtig god dag – det var et meget vellykket indslag, der fik mange roser med på vejen fra vores ledere

 Martin Bach, Afdelingsdirektør, Forretningsudvikling, Spar Nord

Super god energi og forståelse for vores virksomhed

Det var en fornøjelse, og du leverede den aftalte ydelse med super god energi og forståelse for vores virksomhed. Feedbacken var udelukkende positiv fra vores ledere😊

 Michael Wittrock, Rektor, REMA Skolen, REMA 1000 Danmark A/S

You can feel (and hear) his presence from far away

When Torben spoke about habits it was an eye-opener for everyone in the company. We all became more aware of what we do and when we do them. Habits became a hot topic of our days in Portugal. You can feel (and hear) his presence from far away, and for us, that was a really good thing. He kept us awake with his interesting stories.

 Jesper Ulsted, CEO, Volaris Group

WEBER SCANDINAVIA, GERMANY & UK

Fremført med god humor, som alle kunne forstå

Vi har fået rigtig mange positive tilbagemeldinger, og du fik fremhævet mange ting ift. forandringer og nødvendigheden heraf, som var meget relevante for os, og som der efterfølgende er blevet reflekteret over blandt medarbejderne. Og det blev fremført med god humor, som alle kunne forstå

 Marianna Mariegaard Rafn, Executive Assistant, Weber Scandinavia, Germany & UK

Dagens højeste score!

Evalueringerne af Torben Wiese blev: Dagens højeste score (3,86 på en 4-skala). Alle omtaler sig nu som forandringsskabende fremfor forandringsparate. Fremragende variation mellem sagligt og humoristisk. Alle (de mange) penge værd 😉

 Henrik Larsen, Chef for Kundelinjen, Post Nord Danmark

Vanebryder hos DONG

Efter at have gennemført de tre første forløb af Vanebryder kan vi se, at dette udviklingsforløb virkelig har sat tanker og handlinger i gang hos deltagerne. Der er kommet en klart større bevidsthed hos deltagerne omkring vores værdier, og samtidig har mange udtalt, at de er blevet meget bedre til at planlægge og prioritere deres arbejdsopgaver. Som et ekstra, positivt element har flere deltagere udtalt, at de i deres privatliv har fået rettet op på forhold, der har givet mere energi og indhold i deres liv.

 Repræsentant, DONG Energy

Vi var alle meget begejstrerede

Tusinde tak for et godt indlæg på vores lederseminar på Knudshoved i går. Vi var alle meget begejstrerede 😉

 Lene R. Nielsen, Onboard Service, DSB

Mine gode kollegaer boblede af glæde

Tak dig for den skønneste eftermiddag. Det var fantastisk – og mine gode kollegaer boblede af glæde og sprudlede af energi efterfølgende og gør det stadig – så tusind tak!!

 Mette Winge Leisner, Områdedirektør, Nordea

Hvis vi alle bare havde den begejstring…

Mange tak for din motiverende tale på engelsk, på vores årlige it-konference. Formålet for vores konference var medarbejderinvolvering i skabelsen af vores forretningsplan og det var et stort kick-off for alle kolleger for, at lære mere om vaner – og vigtigheden af, at bryde dem. Energiniveauet for alle 230 medarbejdere er steget markant, og i den følgende vurdering din præsentation blev vurderet 4.48 ud af 5 – godt gået! Her er et par af de kommentarer medarbejder: “6 ud af 5. Strålende! Sjovt men også meget relevant tema “, “Selv om jeg allerede har set et væld af motiverende taler, var denne ene både underholdende men også med gode relevante emner. En velkommen tilføjelse til enhver konference. ”, “Mere ligesom dette for som i dag at sparke motivationen i gang. Meget godt.”

 Pernille Geneser, CIO, BESTSELLER

Du fik taget til at løfte sig – wauw!!! og hurra!!!:-)

Deltagerne var vilde med dig – evalueringerne er nu på plads, og du tangerer Karen Marie-Lillelund som den højest scorende foredragsholder vi har haft nogensinde med 4.77 point ud af 5 mulige. God win! fremover og endnu engang tak for din vilje til os!

 Marianne Kany Birch-Rasmussen, Koordinator for Fester for Fyrede, Jobindex

Genial

Det var en fornøjelse at have dig om bord. Publikum var tilsyneladende ligeså begejstrede som mig. Du har fået en score på 4,4 ud af 5 mulige – med kommentarer som: ”Genial” og ”Super godt foredrag”.

 Tabitha Hjort, ØD, DR
 
 

Send en uforpligtende forespørgsel på Torben Wiese

- du får svar inden for kort tid!

"Du tog mig med storm Torben Wiese og jeg havde ondt i mavemusklerne af, at grine så meget"

 ______
Dina Brendle, HR Consultant, DHL Global Forwarding
Designation

"Det var absolut fantastisk at “bryde vaner” sammen med vores kunder og Torben. Torben og hans entusiastiske engageret tale kan stærkt anbefales !!"

Michael Petersen, Senior Manager, MAN Diesel & Turbo

______

"Top underholdning og fagligt relevant – grinet er nogen gange den korteste vej til ny læring. Det er lang tid siden, at jeg har set dem more sig så godt."

 Carsten Normann, Adm. Direktør, Inbogulve (Garant)

Foredragsholdere med ligende emner

Georg-Julin, Speakerslounge foredrag, foredragsholdere

Georg Julin

Hvor blev den danske humor af? - kommunikation for alle aldersklasser GEORG JULIN Kommunikationsrådgiver, journalist, underviser, programtilrettelægger for ...
Amy Doherty Jönsson, speakerslounge, foredrag, foredragsholder

Amy Doherty Jönsson

Teenagementor som ALTID hepper på de unge - alle unge er i stand til at udvikle sig positivt ...
Jytte Hollender, SpeakersLounge ,foredrag, find foredrage, foredragsholder, karriereudvikling

Jytte Hollender

De tre tidstyper®, karriereudvikling for kvinder og forskellene på mænd og kvinders kommunikationsform JYTTE HOLLENDER Professionel underviser og ...
Mille Sjøgren, SpeakersLounge, foredrag, foredrgsholdere

Mille Bruun Sjøgren

Sådan tænker næste generation af arbejdstagerer MILLE BRUUN SJØGREN Foredragsholder, forfatter til bogen Digitale Nomader, indehaver af Millespeak ...
Dorte Møller Madsen, SpeakersLounge

Dorte Møller Madsen

Sælger I stadig, som da der var ledning på telefonen? DORTE MØLLER MADSEN Foredragsholder, Digital Strateg og Forretningsudvikler ...
Malue Montclaire Ignez, speakerslounge 300

Malue Montclairre Ignez

Det liv du ønsker...skal du få! MALUE MONTCLAIRRE IGNEZ Terapeut, foredragsholder og kursusleder. Malue hjælper mennesker med at ...
Anders Bircow foredrag, SpeakersLounge

Anders Bircow

Sæt dig selv i førersædet og tag ansvar. Du kender ham som "ham i midten" og den ene ...
Peter Mygind SpeakersLounge foredrag

Peter Mygind

Det glade liv og den ægte arbejdslæde! PETER MYGIND Skuespiller, tv-vært, musiker, entertainer, konferencier og foredragsholder. Foredrag med ...
Book skuespillere Martin hestbæk, Martin Hestbæk SpeakersLounge

Martin Hestbæk

Entusiasme og Indlevelse - populær dansk skuespiller og meget benyttet konferencier og ordstyrer i de danske virksomheder MARTIN ...
https://speakerslounge.dk/pernille-aalund/

Pernille Aalund

'Tro, lykke og livsvalg' PERNILLE AALUND Forretningskvinde, Talkshowvært, Forfatter og Foredragsholder. Foredrag om krop, karriere og kærlighed. Pernille ...
Sanne Møller Skovgaard, SpreakersLounge foredrag

Sanne Møller Skovgaard

Mennesket i fokus SANNE MØLLER SKOVGAARD Foredragsholder, StressMaster og Coach. Hun arbejder med at sætte det enkelte menneske ...
Foredrag med Ole Wessung, Foredragsholder Ole Wessung SpeakersLounge

Ole Wessung

360° Sund virksomhed OLE WESSUNG Kiropraktor, foredragsholder, coach, inspirator & Direktør i virksomheden 360SUNDHED. Ole Wessung er én ...
Foredrag med Rasmus Bagger, rasmus bagger, SpeakersLounge

Rasmus Bagger

Forøg din ydeevne! RASMUS BAGGER Foredragsholder, performance coach og mental træner for sportens verden og erhvervslivet. Rasmus Bagger ...
Foredrag med Marie Litrup, Marie Litrup SpeakersLounge 4

Marie Litrup

Tid og overskud i hverdagen - Oplever du at mængden af opgaver, du skal nå, og tiden du ...
Foredrag med Lars Godbersen

Lars Godbersen

Humoristiske foredrag om børn og unge, opdragelse, ledelse og motivation LARS GODBERSEN Tidligere FLying Superkid og nu træner, ...